Oavsett om du vill ha hjälp med flygbokningar, ändra befintliga bokningar, fråga om allmän information eller behöver annan support, kan du kontakta Norwegian Airs kundtjänst för hjälp. Ring Norwegian Air Shuttle kundtjänstnummer —+46 7 31 214 039. En automatisk röst guidar dig att hitta den relevanta helpdesk enligt din fråga eller klagomål. Följ instruktionerna noggrant och tryck på rätt nummer för att få tag på lämplig agent.
Det berörda flygbolaget tillhandahåller också regionspecifika kontaktnummer, vilket gör det lättare för passagerare att snabbt och enkelt hitta relevant helpdesk. Om du vill komma fram till Norska Kontakt Sverige, ring Norwegian Air Shuttle kundtjänstnummer — +46 (731) 214 039. Öppettiderna är desamma som deras allmänna kontaktnummer; Men att få tag på deras agenter skulle vara relativt mer hanterbart på grund av minimal samtalsstockning.
Många kunder föredrar att kontakta det berörda flygbolaget via e-post eftersom det är ett mycket mer systematiskt kontaktmedium som gör att du kan lagra dina konversationer. Tyvärr erbjuder Norwegian Air Shuttle inte denna kontaktkanal. Men bli inte besviken eftersom de tillhandahåller ett lika effektivt och effektivt medium som låter dig förmedla dina klagomål och problem tydligt och enkelt – Chatboten. Besök helt enkelt deras hemsida och gå till avsnittet "Hjälp och kontakt" från menyn. En chattikon visas längst ner på skärmen genom vilken du kan kommunicera.
Norwegian Air Shuttle har kontor i olika länder spridda över hela världen för att säkerställa att deras konsumenter kan söka stöd för sina problem och frågor när de vill. De har även sitt kontor i Stockholm på Tornvägen 17 A, 8 tr, 190 60 Stockholm-Arlanda, Sverige. Du kan kontakta deras kontor fysiskt för att ha en öga mot öga interaktion med deras administratörer eller skicka ett mail till deras adress för att fråga om deras tjänster, policyer och procedurer.
Är Norwegian Air Kundtjänstchatt Tillgänglig?
Om du ser fram emot att prata med flygbolagets agent angående dina problem och de tjänster som flygbolaget tillhandahåller. Sedan kan du söka hjälp från den Norwegian kundtjänsten Sverige genom livechattsupport. Vänd dig direkt till agenten så kommer personen att återkomma till dig inom kort. Följ upp punkterna som nämns nedan för att fortsätta med chattsupporten.
• Gå till Norwegian Airlines officiella webbsida från webbläsaren.
• Rulla på skärmen och välj hjälp- och kontaktalternativet i fältet.
• Klicka på alternativet "skaffa en chatbottjänst", så visas chattikonen till höger.
• Nämn alla dina frågor i det givna chattutrymmet med all nödvändig information.
• Skicka den, så kommer den virtuella agenten att svara inom kort med ett passande svar.
Du kan också skicka e-post till agenten med dina frågor istället för att kommunicera med Norwegian Airlines via chattsupport. Du kan skicka alla dina frågor direkt till flygbolagets agent och skicka e-post till travelassistant@norwegian.com. Norwegian har också en traditionell e-postadress för feedback, som är norwegian.mailhq@norwegian.com. Följ punkterna nedan för att skicka ett e-postmeddelande.
• Öppna din föredragna e-postapplikation och logga in.
• Ange den Norwegian e-posten och frågan i ämnet.
• Beskriv kortfattat din oro i det angivna utrymmet.
• Bifogade giltiga dokument, om sådana finns, och giltiga kontaktuppgifter.
• Tryck på skicka-knappen så kommer agenten att svara på ditt e-postmeddelande inom kort.
Om du har tappat bort ditt bagage när du reste med Norwegian Airlines kan du kontakta Norwegian Airlines förlorat och hittat kundsupport. Du kan prata med agenten där, så hjälper personen dig med ditt förlorade bagage. Slå Norwegian Sverige-telefonnumret för borttappat bagage, vilket är +46-731-214-039. Adressera informationen om ditt förlorade bagage och uppge dina giltiga kontaktuppgifter till agenten. När representanten hittar ditt bagage får du tillbaka det inom några dagar. Så kontakta flygbolaget förlorat och hittat agenda under den nämnda tiden.
• Öppettider (alla dagar - service på engelska)
• Mån-fre från kl. 09.00 till 16.00 CET.
• Lör-sön från kl. 10.00 till 16.00 CET.
Du bör kontakta flygbolagets agent under kundtjänstens öppettider. Välj ditt föredragna läge från följande som erbjuds av flygbolaget: Du kan ringa det Norwegian Sveriges kontaktnummer +46(731) 21 40 39 eller fortsätta med de andra alternativa lägena och ansluta till flygbolagets liveperson under kundservice, som är från kl. Måndag till fredag, 8:00 till midnatt ET, respektive lördag till söndag, 9:00 till 21:00 ET. Välj den tid som är bäst för dig och fortsätt för att få hjälp.
Hur begär du en Norwegian återbetalning?
Du kan använda ärendeformuläret på flygbolagets officiella webbplats för att begära återbetalning från Norwegian Airlines för ditt inställda eller försenade flyg från Sverige. Där kan du nämna alla nödvändiga detaljer som tillfrågas. Annars kan du fortsätta att ringa flygbolagets kundtjänstnummer och be om ytterligare hjälp med dina frågor. Ta därför hand om de få punkterna innan du skickar in din förfrågan.
• Du måste skicka in din begäran om kryssningsåterbetalning inom 90 dagar efter den initialt planerade ombordstigningen.
• För flygåterbetalningar kan du skicka in din begäran online om ditt flyg var försenat med 5 timmar eller mer och du valde att inte resa.
För att kräva ersättning från Norwegian Air Shuttle för flygstörningar kan du kontakta kundtjänst och fråga om dina alternativ och hur du kan begära ersättning. Samla in styrkande handlingar och skicka in en ansökan online. Känn till de andra informationspunkterna för att kräva ersättningen respektive.
• Använd Norwegians plattform för anmälan online.
• Bifoga eventuella kvitton du vill göra anspråk på.
• Förvara originalen av dina kvitton på ett säkert ställe.
Vad är det Norwegian telefonnumret för återbetalning av anspråk?
För att kontakta Norwegian för återbetalning av skadeanmälan, ring +46-731-214039. Du kan också fortsätta att fylla i skadeformuläret på flygbolagets hemsida och få en återbetalning inom kort.
Har du plötsliga förändringar i planerna? Det finns ingen anledning att oroa sig för sådana situationer när du flyger med Norwegian Air Shuttle eftersom de gör det möjligt för deras flygblad att ändra sina biljetter, inklusive begära inställd flyg. Du kan kontakta deras tekniska team per telefon för att be om hjälp angående återkallelse av flyg. Alternativt kan du komma åt fliken "Hantera bokning" på deras hemsida för avbokning av flyg online. Följ stegen nedan för att lära dig hur du återkallar dina biljetter online med det berörda flygbolaget:
• Bläddra på den officiella webbplatsen för Norwegian Air Shuttle för att påbörja proceduren.
• Scrolla ner till avsnittet "Hantera din bokning" längst ner på startsidan.
• Klicka på alternativet "Ändra din bokning" i rullgardinsmenyn för att gå vidare.
• Ange passagerarens "Bokningsreferens" och "Efternamn" i den angivna fältrutan.
• Tryck på knappen "Hitta bokning" för att komma åt dina befintliga flygbokningar.
• Besök avsnittet "Avbryt flyg" och följ anvisningarna som visas på skärmen.
• Ange de begärda uppgifterna och tryck på knappen "Cancel Flight" för att avsluta processen.