Stockholm Arlanda Airport är den ledande internationella flygplatsen som betjänar Stockholm, Sveriges huvudstad. Det är den största och mest trafikerade internationella flygplatsen och erbjuder passagerare de bästa flygtjänsterna och assistansen. Om du går ombord på ditt flyg från Arlanda flygplats och vill veta status för ditt reguljärflyg, kan du utnyttja den exceptionella assistanstjänsten från flygplatsen. Du kan också ta kontakt med Stockholm-Arlanda flygplats kundtjänst och be ombudet hjälpa dig med ytterligare vägledning. För att lösa dina frågor eller få ett lämpligt svar kan du kontakta flygplatsassistentens representant via telefon genom att slå flygplatsens hjälplinjenummer. Annars kan du fortsätta med de andra lägen som erbjuds dig av flygplatsens supportteam. Du kan skicka ett e-postmeddelande till experten och nämna problemet eller tala direkt till assistenten som finns vid disken för hjälp.
För att få information om de tjänster som erbjuds på Stockholm Arlanda Airport, om du planerar att utnyttja någon av de respektive, eller om du vill diskutera de problem du har ställts inför med följande, kan du fortsätta att söka hjälp från den levande personen på flygplatsen genom att prata direkt med agenten under samtalet. Adressera dina problem direkt till den levande personen, och agenten kommer att återkomma till dig omedelbart genom att erbjuda lämplig lösning på din fråga. För att ytterligare känna till metoden för detta läge, fokusera på punkterna som nämns nedan och fortsätt därefter för att få hjälp av experten.
• Slå Stockholm Arlanda flygplats kundtjänst telefonnummer
• Välj ditt språk och välj det korrekta alternativet från den berättade IVR.
• Agenten ringer inom kort för att hjälpa dig med dina frågor om flygbolagen.
• Tala direkt till agenten om dina problem du har med flygplatstjänsterna,
• Experten återkommer omedelbart till dig med den sorterade lösningen på din fråga.
Ja, Stockholm Arlanda Airport är öppen 24 timmar om dygnet så att passagerare kan gå ombord på sina flyg med röda ögon och tidiga morgon. Även om öppettiderna för butikerna, restaurangerna och terminalerna kan ändras tillfälligt enligt deras tillåtelse, är få tjänster tillgängliga under 24 timmar. Under processen att använda tjänster, om du tenderar att uppleva några problem med respektive eller ser fram emot att använda dem. Du kan komma i kontakt med den levande personen på Stockholm Arlanda Airport genom att gå till disken och där kan du diskutera ditt ärende med agenten. Den tillgängliga personen kommer omedelbart tillbaka till den sorterade lösningen.
När du reser med något av respektive flygbolag, om du har tappat bort någon av dina personliga föremål på flygplatsen och är villig att hitta respektive, kan du tala rakt ut till den borttappade assistenten och be ombudet att hitta ditt förlorade föremål. Annars kan du prata direkt med agenten genom att ringa det borttappade telefonnumret, "+44 10 410 02 00", och prata med experten direkt om ditt förlorade föremål. Ge information om ämnet, inklusive form, färg och andra viktiga detaljer som kan hjälpa agenten att känna igen föremålet.
Annars kan du också maila den förlorade och upphittade experten och nämna detaljerna om ditt förlorade föremål; du kan bifoga en bild om du har en och även ge dina kontaktuppgifter istället. Agenten kommer att svara inom kort när de hittar det förlorade föremålet.
Att vara på flygplatsen 2 till 3 timmar före flygets avgångstid rekommenderas alltid vidare. För att gå ombord på ditt flyg från Stockholm Arlanda Airport måste du vara på flygplatsen tidigt för att klara alla säkerhetskontroller i tid och gå ombord på ditt reguljärflyg. Om du flyger inrikes, föreslås det vidare att du är på flygplatsen 1 till 2 timmar före ditt flygs avgång. Medan för ett internationellt flyg ombeds du att vara på flygplatsen 2 till 3 timmar före flygets avgångstid, eftersom det finns ytterligare säkerhetskontroller på flygplatsen när du går ombord på ditt flyg internationellt.
Varför tar det så lång tid att hämta bagaget på Arlanda?
Det kan också ta lite längre tid på Stockholm Arlanda Airport, den största flygplatsen som har många dagliga flygningar. Det kan finnas flera anledningar till att det kan ta lite längre tid att hämta bagaget på Arlanda. Nedan är skälen som nämns nedan.
• Du kan behöva vänta 30 till 40 minuter på bagaget, eftersom bagageprocedurerna vid de stora naven tenderar att ta lite extra tid.
• Bagage från ett enda flyg kan anlända i vågor; därför, få inte panik om ditt bagage inte har anlänt; det betyder inte nödvändigtvis att det är förlorat.
• Flygplatsen har en hög ramp som gör att bagaget kan krossas innan det går vidare för hämtning.
För att få hjälp med dina frågor kan du prata med en levande person direkt genom att slå Stockholm-Arlanda flygplats telefonnummer och där kan du få vägledning. Därför finns det andra sätt att få stöd från en flygplatsexpert. För att veta mer om följande, fokusera på punkterna som nämns nedan.
• Stockholm Arlanda flygplats telefonnummer: +46 (0) 720 220 och +46 (0) 771 720 20.
• Flygplatsens mailadress: kundservice@arlandaexpress.se.
• Flygplatsbesöksadress: Klarabergsviadukten 70, 5:e våningen, World Trade Center.
• Flygplatsens postadress: Box 130.
• Postnummer: 10122 Stockholm.
• Registreringsnummer: 556500 3745.
Det finns flera sätt att kontakta en levande person på Stockholm Arlanda Airport. Grundinformationen finns nedan. Vänligen granska den och bli uppdaterad.
• Stockholm Arlanda Airport kontaktcenter: +46 (0) 10 109 10 00.
• Stockholm Arlanda Airport mejl: info@arlandaairport.se.
• Kundtjänstens öppettider: 06.00 till 22.00.
• Arlanda flygplats parkering: +46 (0) 10 10 68 05.
• Arlanda flygplats parkeringsmail: parking@swedavia.se.
• För teknisk drift: 101 109 15 10.
• För behörighetshandlingar: 010 109 66 50.
• För att rapportera fel: 010 109 6666.